Visit Mechelen en Mechelen Hotel Association slaan met de campagne Zomer in Mechelen de handen in elkaar om de hotelbezetting tijdens de zomermaanden extra op te krikken. “Tijdens weekends en de zomermaanden is er nog capaciteit voor extra bezoekers. We willen met deze campagne potentiële bezoekers warm maken voor een citytrip naar Mechelen”, vertelt schepen van Toerisme Björn Siffer.

Visit Mechelen streeft niet alleen naar een optimaal bereik, maar ook naar conversie. Mensen moeten overtuigd worden om effectief en snel een boeking vast te leggen. Om dat te bereiken maakte het Mechelse Aikon Producties acht filmpjes in vijf talen. Die moeten kunststad Mechelen in de kijker zetten en zo diverse doelgroepen aanspreken. “Het gaat dan voornamelijk om families, sociale genieters en meerwaardezoekers”, zegt Björn Siffer. Onder andere burgemeester Bart Somers, kinderburgemeester Maija en Mechelaar Mark Uytterhoeven figureren in de filmpjes.

Het uiteindelijke doel van de zomercampagne is een stijging van de hotelovernachtingen tijdens juli en augustus. Daarvoor wordt ook samengewerkt met weekendesk.be, die een speciale Mechelenpagina op hun website hebben aangemaakt. “Naast enkele aantrekkelijke hoteldeals zal Visit Mechelen de hotels gedurende de campagne begeleiden om ze maximaal te laten renderen”, aldus Björn Siffer.

Naast Aikon Producties, werd ook het Mechelse marketingbureau LUON ingeschakeld voor de uitwerking van de campagne. Die zal op 19 juni gelanceerd worden en loopt tot eind augustus.