Telenet en Devos Lemmens hebben een Effie Award gekregen voor hun marketing- en communicatiecampagnes. De Mechelse telecomoperator keerde huiswaarts met een zilveren award. Sausenmerk Devos Lemmens, onderdeel van Continental Foods uit Puurs, kan tevreden zijn met brons.

De Effie Awards bekronen elk jaar de meest succesvolle marketing- en communicatiecampagnes op het vlak van bewezen impact en effectiviteit. Dit jaar kende de Effie-jury gouden, zilveren en bronzen awards toe aan 13 van de 15 finalisten. Daarmee is de 29ste editie een verbetering van het record van vorig jaar. Toen waren er 9 winnaars onder de 12 finalisten.

“De campagnes die in de prijzen vielen, zijn niet enkel bijzonder doordacht opgebouwd, ze zijn bovenal effectief en realiseerden de beoogde doelstellingen”, zegt juryvoorzitter Ignace Heyman, coo van Lotus Bakeries.

Zilver en brons

Voor de campagne Gaan en blijven gaan met WIGO van Telenet, uitgedacht door het bureau TBWA, kreeg de Mechelse telecomoperator een zilveren Effie Award. In de commercial en online video volgt de kijker de onstopbare Slinkies die symbool staan voor het product: blijven gaan waar je ook gaat. In de offline campagne stonden de letters van WIGO centraal. Brons was er voor Dat is ‘m van Devos Lemmens, enkele barbecuespots met creatief woordgebruik. Deze werden uitgewerkt door LDV United.

“Dankzij onze aanhoudende inspanningen om adverteerders en agentschappen te motiveren en te begeleiden bij het indienen van een succesvolle Effie case, stijgt de kwaliteit elk jaar. Dit is goed voor de winnaars, maar vooral ook voor de sector, die baat heeft bij het continu versterken van haar effectiviteit in een zeer disruptieve context”, aldus Marc Frederix, voorzitter van Effie Belgium.

Het goud was weggelegd voor Special Olympics Belgium en 2dehands.be.