Liesbeth Debruyn, CEO van het Mechelse ICT-bedrijf Elmos, is één van de vijf kanshebbers op de titel van ICT Woman of the Year die op 9 maart wordt toegekend in Brussel. De verkiezing is een initiatief van Datanews.

Liesbeth Debruyn neemt het op tegen Muriel De Lathouwer van EVS Broadcast Equipment, Marie del Marmol van Insight Belux, Claudia Herben van Johnson & Johnson en Sandrine Lipartiti van Onepoint Belgium.

Ze leidt Elmos sinds 2010 en werkte hard aan een steile opgang van het bedrijf. In haar eerste jaar tilde ze de inkomsten van Elmos over de symbolische drempel van tien miljoen euro. Afgelopen jaar was dat gestegen tot 22 miljoen euro. Het aantal consultants van Elmos steeg van 90 in 2010 tot meer dan 190 nu.

De CEO van Elmos heeft een pragmatische en resultaatgerichte aanpak om de klanten van haar bedrijf een oplossing te bieden voor hun gebrek aan mankracht en kennis. “Maar Elmos hecht vooral veel belang aan een menselijke aanpak, een persoonlijke methodologie en individuele steun, gecombineerd met een open deur managementstijl. Deze investering in mensen leidt tot het succes van ons bedrijf”, meent Liesbeth Debruyn.

Ze begon haar professionele carrière als lerares Frans-geschiedenis-Engels maar schakelde al snel over naar de ICT-sector. Ze leerde het klappen van de zweep bij L + T Software en stapte dan over naar LACO, waar ze begon als account manager en uiteindelijk managing director en aandeelhouder werd.