Wondergarden heet het Mechelse communicatiebureau dat volop werkt aan een nieuwe huisstijl voor KV Mechelen. Pas twee jaar geleden koos het bureau heel bewust voor de Dijlestad, en het heeft met o.a. Playmobil en AFAS Software al heel wat Mechelse bedrijven in zijn portfolio.

“Met KV Mechelen zijn we net gestart met een samenwerking op het vlak van branding, campagne en langetermijnstrategie”, zegt Joachim Heuvinck, creative partner van Wondergarden. “Tot nu toe is er een heel fijne wisselwerking. De yellow-red strepen van KV worden de basis van de nieuwe huisstijl.”

“AFAS Software hebben we met een opvallende radiocampagne heel sterk op de kaart gezet in België, en Playmobil hebben we met creatieve PR – o.a. een actie tijdens de vorige editie van Music For Life – al een mooie return bezorgd.”

Wondergarden koos in 2014 voor een verhuis naar Mechelen. “De eerste 5 jaar was Wondergarden gevestigd op een bedrijventerrein in Zaventem, want Brussel was 10 jaar geleden the place to be voor communicatebureaus. Intussen is door mobiliteit, economie en perceptie algemeen dat beeld volledig bijgesteld. Omdat we bij Wondergarden geloven in een inspirerende omgeving besloten we in 2013 op zoek te gaan naar een locatie die meer aansluit bij het DNA van het bureau (een groene omgeving, een karaktervol pand, huiselijke sfeer). Verder was het belangrijk om een centrale locatie te hebben die goed ligt qua mobiliteit, niet in een echte grootstad en met enig karakter, en dan kom je uit bij Mechelen. Een centraal gelegen stad in bloei, down to earth.”

Wondergarden heet niet zomaar wondergarden omdat dat goed bekt. Tuin is de allesomvattende inspiratie. In het voorjaar van 2008 kwamen Gaetan Geerkens (media director) en Joachim Heuvinck (creative director) elkaar tegen bij Mediagroep Van Dijck. Daar vatten ze het idee op om een aantal specifieke expertises (media, creatie, strategie, online, sound,…) te bundelen onder 1 dak of in één grote bloeiende wondertuin. “De naam Wondergarden is ontstaan uit enkele boeiende brainstorms. In een tuin bloeit en groeit alles als je het de juiste zorgen geeft en met iedereen goed samenwerkt. Dat samenwerken en merken doen groeien zit in het DNA van Wondergarden. Je start met vruchtbare grond waar je een zaadje in plant. Dat wordt dan bemest, verzorgd en gekoesterd en groeit uit tot een bloeiende boom vol vruchten. Dat willen we ook voor onze merken bereiken. Vruchtbare campagnes creëren door samen te werken, resultaat neer te zetten en te oogsten. Pure magie. Vandaar ook onze baseline : Let’s grow magic.

Joachim noemt de merkidentiteit van Wondergarden uniek. “Alles is opgebouwd rond die tuininspiratie. Het heeft allemaal iets natuurlijks en magisch. Waarom een merk voor Wondergarden zou kiezen? We zijn een beetje zoals een boutiquehotel of een ambachtelijke traiteur. Met een unieke uitstraling als bureau, niet te groot (9 personen), met een heel persoonlijke aanpak, down to earth, en heel veel expertise onder 1 dak.”