MECHELEN/BONHEIDEN – Wine Not is het eerste project dat The Box op de Mechelse Korenmarkt zal invullen. GreenlifePro uit Bonheiden wordt trotse partner en levert een mobiele unit voor gezuiverd plat en bruiswater.

The Box Mechelen biedt startende horecaondernemers tot eind mei 2019 telkens gedurende maximaal 3 maanden de kans om hun concept in de praktijk af te toetsen met de markt en ervaring op te doen. Jonge garde Carl Desmet, Lieze Somers, Stijn Carbonnelle en Kjell Steffens zullen met Wine Not The Box van 14 oktober tot 2 december naar hun hand zetten. Klanten kunnen er terecht voor ontbijt tot culinair tafelen.

De pop-upwijnbar heeft een dubbele doelstelling. Enerzijds zal een deel van de opbrengst naar vier verschillende goede doelen gaan, elk met een Mechelse oorsprong. Zo worden Urli, El Molino, de kinderafdeling van AZ Sint-Maarten en Sjarabang vzw gesteund. “Anderzijds biedt deze leerperiode een aanzet om veel ervaring op te doen. Ons uiteindelijke opzet is Greensleeve, een festival in een bos”, zegt het viertal.

Zuiver water

Wine Not heeft bovendien in GreenlifePro een trouwe partner gevonden. Het bedrijf dat zich aan het voormalige Quickgebouw aan de Mechelsesteenweg in Bonheiden bevindt, voorziet in de hele periode een mobiele unit. Die moet voor gezuiverd water zorgen. “Gedaan met sleuren van bakken water. Het praktische, maar vooral ook het ecologische voordeel van ons product is ideaal voor dergelijke evenementen en ook voor de horeca in het algemeen”, meent Matthias Logist, zaakvoerder van GreenlifePro.

Dat de pop-upwijnbar een aanzet is voor grootsere plannen, spreekt GreenlifePro aan. “De hele mindset van Wine Not past in die van ons. Ook de ondersteuning van goede doelen hoort daarbij. Ik hoop dat dit de start van een lange en succesvolle samenwerking zal zijn.”