Oprichter Wim Voss heeft brand activation- en eventspecialist NewWorld teruggekocht van Dentsu Aegis Network (DAN). De Japans-Engelse beursgenoteerde mediagroep had het Mechelse NewWorld in mei 2013 gekocht om zijn activiteiten in de live communicatie in de Benelux fors uit te breiden.

Dentsu Aegis Network kocht 100% van de aandelen van NewWorld België, NewWorld Nederland en NewWorld Luxemburg en 75% van de productdivisies Clickpoint, Printix en Applescene. De overige 25% bleven in handen van Wim Voss en partners.

Wim Voss: “Ons ondernemers-DNA bleek te verschillend met dat van een grote wereldspeler die onze flexibiliteit en creativiteit eerder afremde dan bevorderde. Bovendien was de commerciële kruisbestuiving tussen de internationale DAN-klanten en NewWorld te summier om van een succes te kunnen spreken. We zijn dan ook samen tot de conclusie geomen dat het terugkopen van NewWorld door mijzelf de beste en meest logische optie is.”

NewWorld zal zo snel mogelijk back to the roots gaan en zichzelf opnieuw profileren als de flexibele brand activation- en eventspecialist van de Benelux, gebruikmakend van nieuwe innovatieve en digitale tools. “Er zullen eveneens een aantal partnerships worden opgezet met andere complementaire spelers in de markt om zo vrij snel tot de creatie te komen van een nieuwe sterke full service live communicatiegroep in de Benelux.”

NewWorld blijft verder opereren vanuit Mechelen in de Hanswijkstraat (kantoren) en de Walschaertstraat (logistiek) en in Nederland vanuit Den Bosch.