De Mechelse bouwgroep Willemen lanceert samen met het Belgisch Instituut Voor de Verkeersveiligheid (BIVV) een campagne voor meer verkeersveiligheid voor al zijn 2.600 medewerkers. Het motto van de campagne is Safe Forward.

“Aan de hand van in totaal 57 workshops willen we iedereen sensibiliseren om zich op een veilige manier in het verkeer te bewegen”, zegt CEO Tom Willemen. “In België is bijna de helft van de dodelijke arbeidsongevallen het gevolg van verkeersongelukken. Daar willen we als groep iets aan doen.”

Willemen Groep organiseert al jaarlijkse opleidingsdagen die focussen op veilig werken. “Maar onze aandacht voor veiligheid mag niet ophouden wanneer onze mensen de werf verlaten of de kantoordeur dichttrekken”, zegt Tom Willemen.

Daarom zet het bedrijf samen met het BIVV een campagne op die zijn medewerkers bewust moet maken van de vele gevaren in het verkeer. “In november namen we deel aan De Grote Verkeersquiz van de Vlaamse Stichting Verkeerskunde (VSV). En we hielden ook zelf een anonieme bevraging bij onze medewerkers over hun attitude in het verkeer. Met die resultaten gaan we de komende weken en maanden aan de slag tijdens de workshops”, licht vlootverantwoordelijke Erik Pelemans toe.

De kick-off van de Safe Forward-campagne werd gegeven op de alcoholvrije nieuwjaarsrecepties van de verschillende bedrijven van de groep. Tom Willemen: “Alle aanwezigen konden daar het Willemen Groep Safe Forward-charter ondertekenen. Met deze campagne, die we over twee jaar spreiden, willen we het krachtige signaal geven dat Willemen Groep ook in het verkeer for zero gaat.”