MECHELEN – De nieuwe werfbrochure Ontdek Mechelen is voortaan enkel online te raadplegen. Visit Mechelen stapt zo af van de papieren publicaties en heeft een nieuw instrument om de stad als bestemming te promoten in binnen- en buitenland.

De vorige werfbrochure Greetings from Mechelen was na enkele jaren aan vervanging toe. Door nu te kiezen voor een editie op een digitaal platform blijft de informatie voortdurend up-to-date. Bovendien zijn er virtuele bezoeken mogelijk en kunnen er videofragmenten en testimonials over enkele trekpleisters worden bekeken.

“Zolang we als stad niet overschakelen op digitale communicatie zal het mediagebruik niet veranderen”, zegt schepen van Cultuur en Toerisme Björn Siffer. “Door print af te schaffen, worden kosten en natuur gespaard. En aangezien het een digitaal platform is, kan Visit Mechelen regelmatig beeldmateriaal en content vernieuwen zodat de brochure bezoekers blijft inspireren voor een trip naar onze Dijlestad.”

Voor mensen die geen toegang hebben tot internet blijven enkele informatieve prints voorzien op het stadsplan en in de Zomerbrochure.

Beleving

De online brochure, die beschikbaar is in vijf talen, stelt de beleving van de stad in haal haar facetten centraal. Het toont Mechelen als een stad op gezinsmaat en met heel wat bezienswaardigheden. Vanaf dit jaar is er ook aandacht voor Bourgondisch Mechelen met het museum Hof van Busleyden en de Bourgondische beleving in de stad, in brouwerij Het Anker en binnenkort in de Vleeshalle. Het shoppingaanbod en de wandelingen in het centrum en de groen/blauwe rand behoort eveneens tot de brochure.