LIER – Sophie D’Hulst neemt bij het gelijknamige bouwbedrijf officieel het roer over en gooit dat meteen ook om. Dat doet ze via een grote rebranding. Zo gaat D’Hulst voortaan door het leven als dhulst’ en wordt de focus verlegd naar duurzaam en innovatief bouwen.

Sophie D’Hulst, Jonge Vlaamse Aannemer voor de provincie Antwerpen 2016, stapte acht jaar geleden mee in het bedrijf van haar vader. Dat is al meer dan 100 jaar actief in ontwikkelingen in Antwerpen en de Pallieterstad. Met meer dan 700 projecten en een 50-tal werknemers, draait het een omzet van 15 miljoen euro.

Focusverlegging

Het accent dat naar het einde verschuift, wijst naar een open einde. Zo wil dhulst’ aantonen dat het openstaat voor een toekomst van duurzame samenwerkingen en innovatief bouwen. De rebranding is dus niet alleen visueel bedoeld, maar duidt ook op een koerswijziging. Om die nieuwe koers kracht bij te zetten, gaat dhulst’ onder meer inzetten op innoverende bouwmethodes zoals lean planning, prefabricage en een nauwgezette werkvoorbereiding.

Sophie D’Hulst: “De bouwwereld is bijzonder innovatief en evolueert pijlsnel. Ik zie het dan ook als mijn missie om de jarenlange ervaring en vakkennis van ons bedrijf te laten versmelten met frisse ambitie, gloednieuwe ideeën en een duidelijke toekomstvisie. Met de blik in de richting van gedurfde projecten en de focus op samen bouwen.”

Met de vierde generatie aan het roer krijgt bouwbedrijf D’Hulst uit Lier nu ook een verjongde huisstijl. Die kleurt ultramarijn blauw. De nieuwe slogan luidt ‘dhulst’ bouwt van jou’. Die moet het bedrijf een vrouwelijke touch geven en het contrast met het doorgaans mannelijke bouwbastion onderstrepen.