SCHELLE – Na zes maanden renovatie is de Aldi-vestiging op de Provinciale Steenweg in Schelle opnieuw geopend. In de vernieuwde en grotere winkel ligt de nadruk op verse producten.

De winkel is een half jaar gesloten geweest voor renovatie- en uitbreidingswerken. Hij is nu 650 m² groter en voldoet aan het allernieuwste Aldi-winkelconcept dat winkelen voor de klant aangenamer moet maken.

De Aldi-vestiging heeft een volledige metamorfose ondergaan, met een uitgebreide broodafdeling, een versmarkt met groenten en fruit, een nieuwe winkelindeling, nieuw meubilair en heldere ledverlichting. Voor de herinrichting werd de mening van de klanten gevraagd. “We hebben hen de vraag gesteld hoe hun ideale Aldi er in de toekomst zou uitzien”, zegt Erik Winter, managing director van de regionale hoofdzetel Aldi Zemst. “Op basis van die antwoorden werd de winkelinrichting herdacht.”

Vers

Dagverse groenten en fruit worden gepresenteerd in een versmarkt met vrijstaande eilanden en houten meubilair. De broodafdeling werd uitgebreid en bevindt zich nu vlakbij de ingang van de winkel. Ook de bakovens werden vernieuwd en zorgen meermaals per dag voor een uitgebreid assortiment broodjes en koeken.

Producten van eigen merken worden aangevuld met de meest populaire A-merken.

De vernieuwing van de winkel in Schelle maakt deel uit van een volledige restyling bij Aldi. In de loop van 2018 en 2019 worden alle 450 Belgische Aldi-winkels omgevormd volgens het nieuwe winkelconcept.

Deze moderniseringsoperatie vergt van Aldi België de grootste investering ooit. De groep trekt hiervoor 350 miljoen euro uit. Er worden ook 450 extra winkelmedewerkers aangeworven.