Logiqstar-VanRoey.beDe Van Roey ICT Group neemt LogiQstar over, met hoofdzetel in de Antwerpse haven en partnerships in Nederland, Duitsland, Spanje, Portugal, Denemarken en Oekraïne. Dit is opnieuw een grote stap in de internationale groeistrategie van de Van Roey ICT Groep. De klanten van LogiQstar zijn grote internationale logistieke dienstverleners: havenbedrijven, douanekantoren, expediteurs en logistieke bedrijven. Zij beheren hun complexe operationele en financiële bedrijfsprocessen op een eenvoudige en transparante manier dankzij het unieke softwareplatform LogiQstar. Dit is gebouwd op en gecertifieerd voor Microsoft Dynamics NAV.

General Manager Pat Van Roey: “Bij deze beslissing hebben verschillende elementen meegespeeld. Natuurlijk geloven wij rotsvast in de oplossing die LogiQstar logistieke dienstverleners aanbiedt. Gesterkt door de salesexpertise van het VanRoey.be-team willen wij de klantenportefeuille nog sterk uitbreiden. Dat dit wereldwijd zal gebeuren, mag gezien de sector niet verbazen. LogiQstar is een exportproduct. Het was al lang een droom om mijn bedrijf internationaal te laten doorgroeien. Ook om de ambitieuze mensen uit mijn team de kans te geven verder te groeien.”

Een ander belangrijk element dat meespeelde was het feit dat LogiQstar een gecertifieerde Microsoft Dynamics NAV applicatie is. Pat Van Roey: “Dit is een handelsmerk voor ERP (Enterprise Resource Planning) en CRM (Customer Relationship Management). Het bestaande Dynamics NAV team wordt hierdoor nog versterkt. We zullen de naam LogiQstar trouwens verder blijven gebruiken.”

Ook het bestaande team en de aandeelhouders van LogiQstar geloven rotsvast in de overname. General Manager Eric Robbeets: “Deze overname was nodig om de positie van LogiQstar zowel nationaal als internationaal te verstevigen. Met Van Roey als partner krijgen onze klanten meer zekerheid. Het dienstenpakket van de Van Roey Group is ook veel breder, met Security, Cloud, Mobile en Applications als speerpunten.”

LogiQstar is een uniek softwarepakket voor logistieke dienstverleners. Vanuit 1 transparant platform worden hun complexe operationele en financiële bedrijfsprocessen eenvoudig te beheren en beheersen. Alle bedrijfsdata, vanaf het eerste contact met de klant of leverancier, over de handling, tot aan de facturatie en betaling, zijn altijd raadpleegbaar én bruikbaar door elke betrokken partij. Zonder papieren documenten en zonder dubbele ingaven van data. Het platform ondersteunt truck-, water-, trein- en luchtvracht en biedt verschillende functionaliteiten in modules.