track25 challenge op zoek naar innovatieve businessideeën

Pieter Daelman.

Pieter Daelman.

Op de mediacampus van Thomas More Mechelen werd de track25 challenge voor bedrijven, ondernemers, studenten en starters gelanceerd.

Het project track25 wil de regio Mechelen-Vilvoorde positioneren als cross media regio, en ondernemerschap en innovatie in cross media aantrekken en versterken. De track25 challenge moet daartoe bijdragen. “Het huidige business model van cross media bedrijven staat wereldwijd onder druk, ook in Vlaanderen”, zegt curator Pieter Daelman van Bedenk. “Deze track25 challenge gaat op zoek gaan innovatieve businessideeën die de sector op z’n kop kunnen zetten.”

Pieter Daelman is partner en business creativity expert bij Bedenk. Hij is steeds op zoek naar het delicate evenwicht dat eigen is aan creatieve processen. Evenwicht tussen originaliteit en haalbaarheid, vrijheid en structuur, evidence based en practice based. Tijdens zijn vroegere carrière als leidinggevende in de media heeft hij heel wat ervaring opgedaan met het aansturen van grote projecten en creatieve processen. Creativiteit en resultaatgerichtheid zijn daardoor voor hem onlosmakelijk met elkaar verbonden.

De track25 challenge wordt tijdens het slotevent op dinsdagavond 10 mei afgesloten met een pitch door de geselecteerden voor een selecte groep van mogelijke investeerders. “Momenteel zijn al een aantal geïnteresseerden ingeschreven”, zegt Bart De bruyn namens de track25 stuurgroep.”“Omdat we iedereen de kans willen geven om deel te nemen, is de inschrijvingsperiode verlengd tot vrijdag 8 april. Alle deelnemers worden uitgenodigd op de kick off op woensdag 13 april.”

De challenge staat open voor bedrijven, ondernemers, studenten, starters…. “Ben je gebeten door cross media? Heb je steeds het gevoel dat jouw ideeën een paar jaar voorlopen op de rest? Neem dan deel aan de challenge. Je krijgt de nodige begeleiding en maakt kans op prijzen zoals een begeleidingstraject en een jaar gratis kantoorruimte.”

Met steun van de Vlaamse Overheid slaan de steden Mechelen en Vilvoorde samen met Ondernemershuis Oh!, Voka – Kamer van Koophandel Mechelen, Voka – Kamer van Koophandel Vlaams-Brabant/FlandersSmart Hub en Thomas More de handen in elkaar om het verhaal van track25 te realiseren.