Thomas More heeft er met THoCC, The House of Contact Centers, een nieuwe Partner in Education bij. Studenten Office Management krijgen dankzij de inbreng van dit Mechelse bedrijf inzicht in de knepen van het contactcentervak.

Thomas More streeft naar een opleidingsaanbod dat studenten klaarstoomt voor de arbeidsmarkt en zorgt ervoor dat ze al tijdens hun opleiding voeling krijgen met het werkveld in al zijn aspecten. Daarom sluit de hogeschool via Partners in Education structurele samenwerkingsovereenkomsten met bedrijven en organisaties uit de regio.

“Onze partners doen meer dan stageplaatsen aanbieden of meewerken aan bachelorproeven”, zegt Christina Hermans, opleidingsmanager Office Management. “Ze werken actief mee aan de ontwikkeling van de opleiding en het curriculum. Er is hier echt sprake van co-creatie. Op dat vlak is de expertise van THoCC zeker een aanwinst.”

THoCC ziet in de samenwerking een kans om studenten in contact te brengen met de werking van contactcenters en ook om het beeld dat mensen van contactcenters hebben, wat bij te sturen. “Het wordt steeds moeilijker om profielen met de juiste competenties te vinden”, zegt Cris Luyckx, consultant en trainer bij THoCC.  Zij verzorgt op dit moment onder andere een module klantinteractie voor de studenten van de afstudeerrichting Customer Relations.

Het doel van deze module is om inzicht te verwerven in alle aspecten van het contact met klanten en meer te weten te komen over het reilen en zeilen in een contactcenter. De module is praktijkgericht, en de studenten krijgen voeling met de realiteit op de werkvloer via oefeningen, bedrijfsbezoeken en workshops.  Zo weten ze meteen of deze sector iets voor hen is.