mobileapp1Telenet pakt uit met de nieuwe gratis Telenet Mobile app. Daarmee krijgen Telenet-klanten meer mogelijkheden om hun mobiel verbruik onder controle te houden. Klanten die dat wensen kunnen hun budget beheren door een verbruikslimiet in te stellen.

1 op de 4 Telenet-klanten heeft de Telenet Mobile app op zijn smartphone. Tot nu gaf de app een overzicht van de gebruikte belminuten, verstuurde sms’jes en gebruikte data.

De nieuwe Telenet Mobile app zorgt ervoor dat klanten geïnformeerd worden wanneer hun belminuten, sms’en en mobiel internet die inbegrepen zijn in het contract opgebruikt zijn. Klanten kunnen ook een verbruiksherinnering instellen. Ze krijgen dan een sms wanneer er bijvoorbeeld 75 of 90% van hun reserve is gebruikt.

Ook nieuw is dat klanten die wel eens buiten hun bundel verbruiken zelf een verbruikslimiet kunnen instellen voor alle abonnementen binnen één contract, bijvoorbeeld die van de kinderen. Als de zelfgekozen limiet bereikt is, wordt het verbruik automatisch geblokkeerd. Klanten blijven echter altijd bereikbaar dankzij de Bel-me-op-service, waarmee een contactpersoon gevraagd wordt om te bellen.

De nieuwe Telenet Mobile app is beschikbaar voor Android, iOS, en Windows Phone en kan gratis worden gedownload (via App Store, Play Store of Windows Phone Marketplace) vanaf 28 september. Klanten die eerder al de Telenet Mobile app gebruikten, kunnen die eenvoudig upgraden. De vorige versie van de Telenet Mobile app verdwijnt volledig op 27 november.