MECHELEN – Op 22 maart kunnen zowel Telenet als Continental victorie kraaien op de Belgian Sponsorship Awards. Telenet maakt in de categorieën Best Sport Sponsorship en Best Sponsorship Activation kans op een award. Ook Continental dingt in die laatste categorie mee naar de hoofdprijs.

Voor het vierde jaar op rij worden de Belgian Sponsorship Awards uitgereikt. Vorig jaar bleef Telenet, ondanks twee nominaties, met lege handen achter. Nu maakt de telecomoperator opnieuw aanspraak op twee prijzen.

Een eerste is die van Best Sport Sponsorship, waar Telenet genomineerd werd voor haar doordachte sponsoring in het veldrijden. Zo is het bedrijf niet alleen titelsponsor van de UCI Wereldbeker en de Superprestige, maar zet het ook haar naam op de truitjes van de Telenet Fidea Lions. Dat team werd bovendien genomineerd voor de award van Rightsholder of the Year.

“Veldrijden zit volledig in ons DNA. Ter plaatse doen we bijvoorbeeld aan activaties in het veld, en heel wat wedstrijden worden bij ons op Play Sports uitgezonden”, zegt Manu Leroy, directeur Director sports product en sponsoring bij Telenet. “Ik zie het als een marktvoorbeeld van hoe sponsorship in een 360-gradenaanpak geëxploiteerd kan worden.”

Merkenactivatie

Ook in de categorie van Best Sponsorship Activation maakt Telenet kans met het initiatief supporterscommentaar. Zo werden de wedstrijden RSCA Anderlecht – Club Brugge en KAA Gent – Club Brugge voorzien van commentaar van de eigen supportersclan. Rik Verheye nam bijvoorbeeld het woord voor de fans van Club Brugge en Johan Heldenbergh deed dat voor die van KAA Gent.

Ook Continental is daar een kanshebber. Het bedrijf werd genomineerd voor de Continental Cycling Heroes. Het gaat om een reeks toertochten voor sportieve fietsers, telkens op het trainings- of favoriete wedstrijdparcours van renners als Eddy Merckx, Greg Van Avermaet en Sven Nys.