steelcaseWerkomgevingspecialist Steelcase, die ook een vestiging heeft in Mechelen, is door Fortune Magazine uitgeroepen tot één van de meest bewonderde bedrijven ter wereld in de categorie Home Equipment en Meubilair. Het bedrijf eindigde vijfde.

In dezelfde categorie staat Whirlpool op 1 en Tupperware op 3.

In het Fortune managers-survey scoort Steelcase goed in de categorieën innovatie, maatschappelijke verantwoordelijkheid, kwaliteit van management en kwaliteit van producten en diensten. Dit weerspiegelt het streven van Steelcase naar een gezonde langetermijnstrategie die leidt tot de groei van de bedrijfsactiviteiten in de belangrijkste afzetmarkten. De focus blijft gericht op het ontwikkelen van nieuwe producten en diensten die toonaangevende bedrijven helpen optimaal te presteren.

“Wij zijn verheugd met deze erkenning door Fortune. Wij beschouwen het als een prijs voor al onze medewerkers en hun niet aflatende drang naar innovatie en het ontwikkelen van oplossingen die helpen bij het ontsluiten van het menselijk potentieel”, aldus Jim Keane, CEO en President van Steelcase Inc.

De erkenning door Fortune volgt op een lange reeks van prijzen en erkenningen die Steelcase het afgelopen jaar in ontvangst mocht nemen op het gebied van innovatie en hoogwaardige producten en oplossingen. Zo ontving Steelcase de LEED Plantinum Certification van de U.S. GreenBuilding Council voor zijn nieuwe innovatiecentrum in het hoofdkantoor in Michigan, waar meer dan honderd jaar Steelcase-onderzoek en -ervaring samenkomen. Steelcase bracht in 2014 ook een aantal nieuwe producten op de markt, waaronder bureaulijn Ology die kortgeleden het Cradle to Cradle-certificaat Zilver kreeg toebedeeld. Daarnaast ontving B-Free, een vernieuwende productlijn voor informele ruimtes die samenwerking en creatief denken stimuleert, de iF product design award 2014 en de prestigieuze Red Dot award: Product Design 2014.

Fortune’s ranglijsten worden ieder jaar gepubliceerd en vertegenwoordigen de observaties en meningen van managers, directeuren en analisten van in totaal 692 bedrijven in dertig landen. De respondenten beoordelen hun branchegenoten en concurrenten op negen criteria: innovatie, HR-management, het gebruik van bedrijfsmiddelen, maatschappelijke verantwoordelijkheid, kwaliteit van management, langetermijninvesteringen, financiële gezondheid, kwaliteit van producten en diensten en wereldwijd concurrentievermogen.