Het verkregen certificaat.

Laatstejaarsstudenten Digital Media Management van Thomas More Mechelen hebben indruk gemaakt bij softwarebedrijf Google. In het kader van de Digital Masters Academy trokken twintig teams uit België naar de vestiging in Brussel. Vier teams bestonden uit studenten van de Mechelse hogeschool. Zij zijn gelauwerd voor hun inventieve aanpak om de Search Engine Optimization en Search Engine Advertising van bedrijven te optimaliseren.

Janou Maris mocht samen met haar team een certificaat in ontvangst nemen. “De doelstelling was om de zoekresultaten van een bedrijf op Google de hoogte in te laten gaan. De teams die de grootste vooruitgang konden boeken, wonnen”, zegt Janou Maris. Bij Crossfit Omnimove in Geel en Herentals, een sportcentrum voor crossfit en persoonlijke coaching, werd haar groepje uitgedaagd om de online zichtbaarheid en het aantal inschrijvingen voor de gratis proefsessies te laten toenemen. “We hebben daarvoor bewust op de lokale omgeving gefocust. Om het doelpubliek te bereiken, dat zijn dan mensen die interesse tonen in sport en gezondheid, hebben we een visuele campagne en een zoekcampagne opgestart.” Het project liep twintig dagen en kon op goede resultaten rekenen.  “We hadden het allesbehalve verwacht, ook omdat we geen idee hadden wie onze concurrenten zouden zijn. Het certificaat vormt een mooie bekroning op onze inspanningen”, aldus Janou Maris.

Ook de Courageous Penguin Award ging naar een team van Thomas More. Die prijs was weggelegd voor het meest briljante, maar toch gefaalde plan. De strategie van de studenten was goed uitgedokterd, maar de website van het bedrijf werkte tegen. Die was onvoldoende professioneel, waardoor de briljante aanpak van het Mechelse studententeam niets uithaalde.