Vorige week maakten we al bekend dat het Mechelse Congrescentrum Lamot (vierde plaats) en de Nekkerhal (zesde plaats) zeer goed scoorden in een marktstudie die peilde naar de favoriete eventlocaties uit de B2B-sector. Ook vorig jaar stond Congrescentrum Lamot in de top 5 van Experience Magazine, dat het onderzoek liet uitvoeren. In het tiende jaar na zijn oprichting haalde het congrescentrum de beste cijfers ooit. Nooit eerder werden er zoveel zalen verhuurd. Björn Siffer, Mechels schepen van Toerisme en voorzitter van Congrescentrum Lamot, is daar bijzonder fier op.

“Het sterke team van Congrescentrum Lamot en Meet in Mechelen zorgt voor tevreden klanten, en dat zijn de beste ambassadeurs om onze stad verder te promoten als bestemming.”

Meet in Mechelen, de MICE afdeling van Toerisme Mechelen die de verdere ontwikkeling van meetings, incentives, congressen en events ondersteunt, wint aan belang. Meet in Mechelen helpt bedrijven en organisaties gratis bij hun zoektocht naar een geschikte vergaderlocatie, hotel, teambuilding en/of restaurant. “Zakenlui beginnen hoe langer hoe meer een vergadering of congres te koppelen aan een bezoek aan onze stad. De aanbieders van activiteiten, horeca en tal van andere partners zorgen mee voor een unieke belevenis”, aldus schepen Siffer.

Het strategisch plan toerisme van Mechelen kent aan MICE-toerisme een evenwaardig gewicht toe als aan leisure toerisme.

Op 9 november staat in Lamot een belangrijk evenement gepland. Tijdens Festivak, de vakbeurs voor de evenementenbranche die op 9 en 10 november in de Nekkerhal plaatsvindt, wordt de MICE-sector uitgenodigd voor een bezoek aan het Congrescentrum. “De Nekkerhal en Congrescentrum Lamot versterken de naambekendheid van Mechelen. Het is belangrijk dat we die troeven uitspelen”, besluit schepen van Toerisme Björn Siffer.