SBB Accountants en Adviseurs, met een vestiging in Sint-Katelijne-Waver, gaat extra inzetten op digitalisering en advisering. De plannen zijn gestoeld op het veranderende verwachtingspatroon van de klant. Er komt ook een nieuw logo. “Onze bijgestelde visie verdient een fris en eigentijds imago dat zich vertaalt in een nieuw logo en een nieuwe baseline: samen slim ondernemen”, aldus Raf Sels, ceo van SBB.

In september lanceert SBB het klantenportaal sbbSLIM. “Onze klanten hechten steeds meer belang aan snelheid, flexibiliteit en informatie die up-to-date is. Wij spelen hierop in door een digitaal platform aan te bieden. Daarop kunnen facturen worden aangeleverd, die onmiddellijk worden verwerkt”, duidt Raf Sels. “Belangrijke meerwaarde is ook dat betalingen vanuit deze tool uitgevoerd en opgevolgd kunnen worden.”

Via het digitale klantenportaal wil het accountants- en adviesbureau zijn adviesrol verder verbreden en verdiepen. “Onze rol als ondernemerscoach zal beter benut kunnen worden”, gaat Raf Sels verder. “We verrijken onze digitale omgeving met professioneel en persoonlijk advies in functie van de behoeften van de klant. Met de hulp van actueel cijfermateriaal begeleiden en ondersteunen we onze klanten bij het nemen van belangrijke beslissingen.”

SBB biedt vanuit 30 kantoren verspreid over Vlaanderen een brede expertise in accountancy, fiscaliteit en omgevingsrecht. Momenteel telt het bedrijf 430 medewerkers. “Maar we blijven op zoek gaan naar collega’s. Er staan nu 25 vacatures open, die voornamelijk tot boekhouders en financiële profielen gericht zijn”, besluit Raf Sels.