ZappyMediabedrijf Sanoma Media Belgium introduceert een nationaal crossmediaal merk voor ouders. Op 19 november verschijnt het eerste nummer van Zappy Ouders samen met een uitgebreide website. Er is ook een Franstalige versie.

Zappy Ouders gelooft in een veelvoud van oplossingen en mogelijkheden. “We luisteren nieuwsgierig naar de verhalen van andere ouders en opvoeders. We laten experten aan het woord die vanuit verschillende perspectieven een antwoord formuleren op vragen rond het ouderschap. Ook producten voor ouders en baby’s worden getest. Of we laten de kids erop los”, aldus project manager Sarah Vanthienen.

Dit nieuwe initiatief past volgens Business Director Christine Festjens perfect binnen de strategie van de mediagroep. “Sanoma bereikt met haar sterke merken meer dan 70% van de vrouwen en is daardoor marktleider binnen het vrouwendomein. Het ouderschap is voor deze vrouwen een van de belangrijkste levensgebeurtenissen. Kersverse en toekomstige mama’s zitten met heel wat vragen en onzekerheden. Wij willen hen oplossingen aanreiken met onze verschillende producten en zo geruststelling bieden. Met Zappy Ouders bieden wij oplossingen door aanwezig te zijn wanneer dit nodig is: op de website om snel iets op te zoeken, in de mailbox voor een wekelijkse update, in het magazine voor wanneer je uitgebreider de tijd wil nemen en in video’s voor zeer praktische tips.”

Zappy Ouders is een crossmediaal merk dat bestaat uit een magazine, een website en later dit jaar een app.

Het magazine verschijnt tweemaandelijks. Het online platform zappyouders.be  brengt informatie op maat. Mama’s en papa’s kunnen inloggen en krijgen gepersonaliseerd advies. Daarnaast kunnen ze er ook terecht voor verhalen van bloggers en expertenadvies.

Eind 2016 wordt een app gelanceerd. Deze app wordt een dagelijkse raadgever voor tijdens de zwangerschap en de eerste maanden van de baby.

Zappy Baby is reeds jaren een gevestigde online waarde binnen de community van mama’s en papa’s. Nu worden het sterke forum en de veelbezochte website uitgebreid naar een multiplatform merk, naar het voorbeeld van het Nederlandse Sanoma merk Ouders van Nu, uitgegeven door Sanoma Nederland.

Zappy Ouders covert de levensfase vanaf de zwangerschap tot baby’s en peuters tot 3 jaar.