Duiveldorp Mechelen Het evenementenbureau Rawberry group bouwt op de grindparking van De Nekker het Hyundai Duiveldorp Mechelen, waar supporters van de Rode Duivels vanaf 10 juni terechtkunnen voor de wedstrijden van het EK Voetbal. Met het grootste LED scherm in heel Mechelen, mikken de jonge ondernemers op 5.000 tot 10.000 enthousiaste Mechelaars, die als 1 blok de Belgen naar de finale zullen moeten schreeuwen.

“Wat tijdens het WK 2014 in Antwerpen, Brussel en Brugge kon, moet ook in Mechelen lukken”, aldus Roeland Tordoir van Rawberry Group. “En als cultureel en economisch centrum kon Mechelen al helemaal niet achterblijven. Naast het mega LED-scherm zorgen we voor een vlotte bediening aan de bars, zodat iedereen snel aan een frisse pint of lekkere snack kan geraken. De locatie op de grindparking van De Nekker biedt ons alleen maar voordelen. Het Duiveldorp bevindt zich daar op slechts enkele minuten wandelen van het centrum en is makkelijk te bereiken, ook met de fiets of auto.”

Het wordt ook een plaats om te netwerken. “Mechelen is de thuisbasis van véél bedrijven. Ook daar willen we op inspelen. In het dorp zal je op een aangename manier kunnen netwerken met ondernemers uit de buurt.”

Hyundai Garage Moorkens wordt de presenting partner van het Duiveldorp. “Het automerk Hyundai is de officiële sponsor van de UEFA. Dit bracht ons automatisch bij Hyundai Moorkens Mechelen. Zaakvoerder Nico Geyskens was enthousiast over onze aanpak en visie en twijfelde dan ook niet lang om mee in zee te gaan.”

Om de beleving compleet te maken, werkt Rawberry group samen met de webshop met Mechelse roots Belgiumfans.com. Op deze webshop kan je gadgets kopen en die zelfs personaliseren. En tijdens de wedstrijden van de Rode Duivels zal er op het terrein een stand zijn waar je ter plaatse je eigen shirts met naam en nummer kan laten bedrukken. “We zien het groots en om diezelfde reden geloven we in het succes. Want wij Mechelaars komen graag buiten, zeker bij gelegenheden als het EK voetbal”, stelt Maarten Tordoir van Rawberry Group.

Het team kreeg net de officiële goedkeuring van Stad Mechelen voor het project, en schakelt nu een versnelling hoger. “De basis hebben we de afgelopen maanden al gelegd. Nu is het een kwestie van de juiste partnerships uit te bouwen, want zo’n dorp heeft uiteraard een aardig kostenplaatje”, voegt Dieter Eerens er nog aan toe. Om de locatie tijdens de EK- periode maximaal te benutten, staan we ook open voor een samenwerking met andere organisatoren, bedrijven of verenigingen, die het terrein en de faciliteiten kunnen gebruiken op de dagen dat er geen wedstrijden zijn. Van een afterworkparty tot eindexamenfeest, gamingwedstrijden… alle leuke ideeën zijn welkom!”

Voor de organisatie van het EK Dorp slaan de drie jonge ondernemers van Rawberry Group de handen in elkaar met een ander gekend gezicht in de Mechelse eventwereld, Kristof Kolumbus Schippers, die zijn strepen reeds verdiende met FortMuziq en Motown Mechelen.

Meer info op de Facebookpagina Duiveldorp Mechelen. Wie zijn bedrijf op een leuke manier in de kijker wil zetten in het Hyundai Duiveldorp Mechelen kan terecht op mechelen@duiveldorp.be.