Het Mechelse e-mailmarketing agency RAAK lanceert een ROI-berekeningstool voor e-mailcampagnes. De tool is gratis te gebruiken via de website van het bedrijf.

Het is voor veel bedrijven koffiedik kijken wat het effect is van hun e-mailcampagnes. De berekening en analyse van de return on investment (ROI) kan heel complex en tijdrovend zijn. Om marketeers hierbij te helpen, lanceert RAAK een gratis online tool die de klus klaart in enkele minuten. Op basis van een reeks cijfers die in elk bedrijf gemakkelijk op te zoeken zijn, maakt de tool een accurate schatting van de return on investment. Wie de korte test voltooit, krijgt bovendien een reeks inzichten en tips op maat waarmee de ROI van e-mailmarketing aanzienlijk verhoogd kan worden.

E-mailmarketeers die hun ROI naar een hoger niveau willen tillen, kunnen de scan verder uitdiepen. RAAK loodst de gebruiker in enkele minuten door een reeks multiple choicevragen over de campagnes, strategie, inhoud en segmentatie. Zijn de campagnes responsief opgemaakt, zodat ook mobiele gebruikers ze probleemloos kunnen lezen? Wordt er structureel aan A/B-testing gedaan? En is de inhoud van elke campagne gesegmenteerd naargelang de relevantie voor elke doelgroep? Aan de hand van de antwoorden genereert de tool een gepersonaliseerd rapport. Dit toont de gebruiker meteen waar de mogelijkheden liggen om extra e-mailmarketingomzet te genereren, met concrete tips en heldere inzichten

De gratis online tool kan je consulteren via http://www.raak.be/nl/email-marketing-roi-scan/