Prayon vereenvoudigt marketing en sales met SAP-partner TheValueChain

Marc Senterre, CIO van Prayon.

Marc Senterre, CIO van Prayon.

Prayon, een marktleider in fosforzuur en fosfaten met productiesite in Ruisbroek, gaat zijn sales- en marketingprocessen vereenvoudigen en versnellen met SAP Hybris Cloud for Customer. Het CRM-platform biedt 90 gebruikers in Europa en de VS een up-to-date 360°-kijk op de klanten, ook op smartphone en tablet. Daardoor kan Prayon beter inspelen op de digitale en economische ontwikkelingen in de sector. De implementatie gebeurt met SAP-partner TheValueChain.

Prayon gebruikt sinds 2011 SAP CRM on-premise. Deze zomer stapt het over op de cloudversie. Marc Senterre, CIO van Prayon: “Qua gebruiksgemak is Cloud for Customer top. Dat maakt eindgebruikers productiever en efficiënter. Het onderliggende HANA Cloud Platform voedt de applicatie met realtime data. Daardoor ken je als verkoper altijd de laatste status van klanten, offertes en opportuniteiten. Je kunt sneller anticiperen op verwachtingen van klanten. Investeringen in hardware zijn niet nodig, met gunstig gevolg voor de total cost of ownership.”

Prayon selecteerde uit verschillende sterke kandidaten TheValueChain voor de realisatie van het project. “Hun gedetailleerde productkennis en businessinzicht overtuigden ons”, zegt Valérie Renard, sales & marketing director bij Prayon. “TheValueChain vertaalde een lange lijst van businessnoden in een heldere en goed gestructureerde oplossing op basis van standaardfuncties. Zij begrepen onze uitdagingen en onze pragmatische cultuur. Dat bewezen zij met een rake demo.”

Sinds juni 2016 is Cloud for Customer operationeel in Europa. De Amerikaanse vestiging gaat live in september. De opzet duurt 12 weken. “Dat kan zo snel omdat de opzet grotendeels out-of-the-box is”, zegt Anouck Decock van TheValueChain. “Cloud for Customer biedt standaard volledige procesondersteuning voor sales, marketing en services, net als vele integratiemogelijkheden met sociale media en andere platformen.”