De Mechelse conceptwinkel Peloton de Paris viert zijn driejarig bestaan met de lancering van iets nieuws. Naast een fietsbar, een winkel met fietsen en accessoires, en een werkatelier voor fietsherstellingen en -diensten kunnen wielerliefhebbers in de Hoogstraat 49 voortaan ook terecht voor de Peloton de Paris kledingcollectie.

“Met het nieuwe Belgische sport- en modelabel Peloton de Paris verkopen we hippe wielertenues en casual kledij geïnspireerd op de fietswereld”, vertellen Wendy Janssens en Vincent van Parys, die de conceptwinkel in 2014 hebben opgericht. Een ludieke actie lag aan de basis van de lancering van de collectie. “Om onze zaak te promoten, hadden we een wieleroutfit ontworpen. Die werd al gauw een hit bij onze trouwe klanten. De vraag naar meer tenues en bijkomende designs nam alsmaar toe, en dus besloten we om een eigen fiets- en modecollectie te lanceren.” Het merk typeert zich door unieke en verfrissende designs die Wendy Janssens en Vincent van Parys zelf ontworpen hebben. Naast het esthetische aspect van de collectie wordt er ook rekening gehouden met het functionele aspect. Zo wordt er gebruikt gemaakt van hoogtechnologische materialen.

Peloton de Paris is dan wel een kleinschalige zaak, maar wel eentje met internationale allure. Zo verzenden ze al meer dan de helft van de bestellingen naar het buitenland en wordt er binnenkort een internationaal dealernetwerk in Azië en de Verenigde Staten van Amerika uitgerold. “Onze droom is om Peloton de Paris zowel nationaal als internationaal neer te zetten als een sterk fiets- en modelabel, en om op termijn uit te breiden naar een volwaardig en seizoensgebonden aanbod. De conceptwinkel blijft belangrijk, maar onze focus verschuift voor een groot deel naar onze kledinglijn”, aldus Wendy Janssens.