ICT-dienstverlener Ordina, met hoofdkantoor in Mechelen, en softwareleverancier in de zorg Regas slaan de handen ineen. De samenwerking heeft een looptijd van minimaal twee jaar. Door de samenwerking kan het cliëntvolgsysteem van Regas op een snelle en gedegen manier opgeleverd worden, zodat gebruikers zich kunnen concentreren op de hulp en zorg voor cliënten.

“Met de samenwerking richt Regas zich op de levering van het softwareproduct. Ordina concentreert zich op de implementatie, dataconversie en het bouwen en beheer van koppelingen, waardoor gegevensuitwisseling tussen het cliëntvolgsysteem met andere softwarepakketten en ketenpartners mogelijk is”, zeggen de bedrijven in een gezamenlijke mededeling.

Ordina is vertrouwd met het leggen van koppelingen tussen het cliëntvolgsysteem Regas en andere administratieve en medische systemen die zorginstellingen gebruiken. “Door koppelingen te realiseren, wordt informatie maar op één plek vastgelegd en wordt dubbele invoer van data voorkomen”, aldus de dienstverlener.

Regas ziet dat de zorgmarkt continu in beweging is en verschillende processen steeds meer op elkaar moeten worden afgestemd. “Voor instellingen is het daarom van belang dat systemen in de organisatie mee kunnen veranderen. Regas biedt deze flexibiliteit en samen met Ordina zorgt het voor een systeem op maat in een bestaand ICT- en applicatielandschap dat altijd aan verandering onderhevig is.”

Regas biedt software voor het elektronisch patiëntendossier (epd) met flexibele workflow oplossingen. Het bedrijf noemt zichzelf marktleider in België op het gebied van software voor geestelijke gezondheidszorg. Klanten zijn zorgverleners en zorginstellingen (steeds meer in de jeugdzorg). Bij Regas werken meer dan honderd mensen vanuit Nederland, België en Duitsland.

Ordina is één van de grootste ICT-dienstverleners in de Benelux en telt ruim 2700 medewerkers. De organisatie ontwikkelt, bouwt en beheert ICT-toepassingen bij de overheid, in de financiële dienstverlening, de industrie en de zorgsector.