Vanuit Kopenhagen wil het nieuwe internationale juwelenwinkelconcept Amazing Jewelry de wereld veroveren en kondigt “een prijsrevolutie in de juwelensector” aan. Het merk profileert zich als “de H&M en Zara van de echte juwelen” en belooft ongeziene lagere prijzen vanuit een jong en trendy winkelconcept in combinatie met een webshop.

Amazing Jewelry mikt op 100 winkels tegen eind 2017 en meer dan 5.000 wereldwijd tegen 2025. “Ook België wordt aanzien als een prioritaire markt waar er initieel gemikt wordt op een vijftiental winkels in shoppingcenters en winkelstraten in centrumsteden”, zegt Nick Boury, verantwoordelijke voor België. “We plannen de opening van de eerste winkels met franchisenemers in Antwerpen en Brussel eind kwartaal 1/begin kwartaal 2 2017. Daarna volgen andere centrumsteden, waaronder Mechelen.”

Amazing Jewelry kan zijn prijzen laag houden door het uitsluiten van tussenschakels. “Ons franchisemodel levert voor de  franchisenemer een uiterst winstgevende winkel op, mede doordat de overgrote marge gereserveerd worden voor de winkelier”, aldus Boury.
“In de trendy winkels zal er steeds iets te beleven vallen, met onze DJ, wedstrijden, evenementen en modeshows.”

Volgens Jesper Nielsen, bezieler van Amazing Jewelry, geeft zijn jong en trendy winkelconcept aan iedereen de kans om echte juwelen aan te schaffen, volgens de laatste trends en met wekelijks nieuwe designs. “Wij bieden kwalitatieve juwelen aan, maar dan drie keer goedkoper.”

Met verkoopprijzen tussen 10 en 100 euro boort Amazing Jewelry een nieuw klantensegment en maakt juwelen toegankelijker, ook voor jongere klanten.