MECHELEN – Sanoma Media BeNe, met Belgische hoofdzetel in Mechelen, heeft een nieuwe ceo aangesteld. Marc Duijndam maakt op 1 januari 2018 de overstap van Funda naar het mediabedrijf met Belgische zetel aan het Mechelse station.

Marc Duijndam studeerde af als manager aan de hogeschool voor Economische Studies in Amsterdam. Hij startte als salesmanager, maar maakte al snel de overstap naar Google waar hij in 2002 als country director Benelux begon. Nadien was hij onder andere adviseur van het Europese management bij de opstart van LinkedIn in de Benelux en bekleedde hij andere commerciële functies bij diverse mediabedrijven. Marc Duijndam is tevens commissaris bij Vonq, Inshared, Relay42 en Holland Venture.

Momenteel is Marc Duijndam nog actief bij Funda, het gerenommeerde online vastgoedplatform in Nederland voor professionals en consumenten in de industrie. Daar is hij sinds 2013 aan de slag als ceo. Die functie laat hij dus vanaf 1 januari 2018 achter zich.

Zo treedt hij in de voetsporen van huidig ceo van Sanoma Media BeNe Peter de Mönnink. Die maakte eerder al bekend dat hij naar mediabedrijf Talpa trekt.

Crossmedia

Marc Duijndam heeft in vele watertjes gezwommen en is zo van alle markten thuis. Die uitgebreide expertise benut hij dan ook graag in zijn nieuwe functie. “Ik kijk er naar uit om bij Sanoma aan de slag te gaan”, aldus Marc Duijndam.

“Ik heb heel wat jaren bij online bedrijven gewerkt en ben dan ook erg enthousiast om de verantwoordelijkheid voor een groot portfolio van diverse media-activiteiten te dragen. De combinatie van print en online bij Sanoma interesseert me enorm. Het biedt heel wat kansen voor een verdere ontwikkeling van een crossmediale werking.”