MECHELEN – AZ Sint-Maarten opent op 15 oktober 2018 de deuren van haar nieuwbouw met een nieuw logo. Het ziekenhuis ruilt de vertrouwde turkoois-grijze M in voor een strak en modern kenteken.

Het nieuwe logo reflecteert de organisatie die AZ Sint-Maarten vandaag is: een groot regionaal ziekenhuis dat professionele, toegankelijke en betaalbare zorg biedt aan iedereen. “Het logo sluit ook aan bij de ambities die het ziekenhuis voor de toekomst heeft”, zegt algemeen directeur Jan Ennekens. “We willen dat het visuele aspect bij het nieuwe, hypermoderne ziekenhuis aansluit.”

Het vertrouwde logo met de M, dat twintig jaar heeft dienst gedaan, verdwijnt zo. Dat logo werd geïntroduceerd toen het AZ Sint-Jozef in Mechelen fusioneerde met het Duffelse AZ Sint-Norbertus. In 2006 kwam daar campus Zwartzustersvest bij, waarna AZ Sint-Maarten drie campussen overkoepelde. Het nieuwe ziekenhuis langs de R6 zal de huidige drie campussen samenbrengen.

Omhelzing

Wie het logo goed bekijkt, ziet een omhelzing. “Om die warmte draait het ook bij ons. Het logo symboliseert de openheid van het ziekenhuis. We zijn er niet alleen voor wie nood heeft aan onze hulp en expertise. We omarmen ook nieuwe inzichten en innovaties die bijdragen aan een nog betere dienstverlening”, aldus Jan Ennekens.

Het logo zal de komende maanden geleidelijk aan naar de voorgrond komen. Vanaf 15 oktober 2018, de openingsdatum van het nieuwe AZ Sint-Maarten, zal het pas echt volledig omhelsd worden. Met tweehonderd geneesheerspecialisten, 1.300 andere medewerkers en een tweehonderdtal vrijwilligers, is AZ Sint-Maarten één van de grootste werkgevers in de regio.