Sylvie Verbruggen, director VP Brand Communications & Memorable Experiences bij Telenet en Luc Botten, directeur Marketing & Communication bij Rode Kruis-Vlaanderen zijn twee van de drie kanshebbers voor de award Advertiser Personality of the Year 2016. Deze award bekroont adverteerders die als rolmodel kunnen dienen door hun professionaliteit, durf en bijdrage tot het reclamevak. De laureaat wordt op 15 december bekend gemaakt in de Mechelse Nekkerhal tijdens de feestelijke UBA Xmas Lunch, die professionals, adverteerders en andere spelers uit de mediawereld samenbrengt.

Sylvie Verbruggen kon haar microbe voor reclame nooit wegsteken. In het verleden toonde ze haar talent bij 10 Advertising en Duval Guillaume tot ze bij het Mechelse Telenet de brand media communication mocht overnemen. Luc Botten begon 10 jaar geleden bij Rode Kruis-Vlaanderen, met hoofdzetel in Mechelen, om er de ICT te stroomlijnen. Sinds enkele jaren stuurt hij er de marketing en communicatie aan. Hij voerde een heldere structuur en duidelijke bedrijfsprocessen in, de organisatie kreeg een deskundig gezicht in de pers en het team pakte uit met fraaie creatieve campagnes. De derde kanshebber is Miguel Aguza, country external communication manager bij IKEA.

De award wordt sinds 2002 georganiseerd door PUB, een Belgisch vaktijdschrift gespecialiseerd in marketing, reclame, communicatie en media en door UBA, een dienstverlenende organisatie die de belangen van Belgische adverteerders behartigt. De professionele jury staat onder leiding van Chris Van Roey en bestaat uit Yves De Voeght van Coca-Cola (APOY-laureaat van 2015), Jeroen Bronselaer van Telenet, Harry Demey van LDV United, Yves Bogaerts van DDB Brussels, Patrick Van Dijck van Brightfish, Wim Jansen van JCDecaux en Philippe Warzée van PUB. Deze professionele jury kiest samen met de lezers van PUB en de leden van UBA de Advertiser Personality of the Year 2016.