HEIST-OP-DEN-BERG – Voor zijn voorjaarscampagne koos het Heistse beautymerk Mylène twee atleten van Special Olympics Belgium en twee van Special Olympics Nederland als model.

Mylène is het eerste beautymerk dat kiest voor vier modellen met een verstandelijke beperking om een nieuwe collectie te promoten.

“We zagen eind maart de video-oproep van Special Olympics Belgium (SOB) voor de nieuwe #DareToSponsor-campagne en reageerden onmiddellijk. Samen met SOB willen we aantonen dat hun atleten – zoals iedereen – een plaats verdienen in de maatschappij en in de spotlights”, zegt Alain Duperray, ceo van Mylène.

“We hopen dat onze #lovely-campagne bijdraagt aan een open blik, en het besef dat een beperking niet is wie je bent. Als partner van Special Olympics Belgium kunnen wij mensen met een verstandelijke beperking bij onze 3.500 verkopers en al hun klanten een plaats in de spotlights geven”, aldus Duperray.

Lange termijn

Special Olympics Belgium is blij met de beslissing van Mylène. “Inclusiviteit voor mensen met een verstandelijke beperking is nog lang niet vanzelfsprekend. Maar we merken een kentering. Verschillende grote bedrijven reageerden op onze #DareToSponsor-oproep om onze atleten te steunen. Dat Mylène zich op lange termijn engageert, is alweer een belangrijke stap in sociale gelijkheid voor iedereen”, zegt Zehra Sayin, ceo van Special Olympics Belgium.

De Belgische Special Olympics atleten die in de kijker staan, zijn de West-Vlaamse Pauline De Schaepmeester en de Luxemburgse Julie Bourgeois. “Ik ben graag mooi en hoewel ik nerveus was voor deze nieuwe ervaring, vind ik het toch een hele eer dat ik gekozen werd als model voor deze campagne”, vertelt een tevreden Pauline. “Ik vind het prachtig dat mensen met een beperking betrokken worden in dit project”, aldus Julie. “Ik heb mijn beperking altijd al aanvaard en ben zeer blij dat er projecten worden ontwikkeld voor mensen zoals ik want inclusie is belangrijk.”

Modellen met een verstandelijke beperking krijgen een vaste plek in de campagnes van Mylène. “Vanaf vandaag zal men vaker een model met een verstandelijke beperking tegenkomen in bijvoorbeeld onze make-up tutorialvideo’s, op de catwalk bij de verkooplanceringen voor onze consulenten en op ons campagnebeeld”, besluit Mylène-ceo Duperray.