Met een frisse en full responsive lay-out wil het Mechelse MediaSpecs.be zich nog meer profileren als het platform bij uitstek voor alle Belgische mediaspecialisten.

Op de homepage is er voortaan meer aandacht voor nieuws en nieuwe initiatieven in het media- en marketinglandschap.

Daarnaast worden ook de onderdelen Insights (onderzoeken en analyses), Agenda (kalender met alle activiteiten) en Jobs (overzicht van vacatures) extra in de kijker gezet.

Abonnees op de database kunnen vanaf nu nog makkelijker omschakelen tussen de zoekmachine (met reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens van alle media) en de gratis nieuwssite via de handige navigatiebalk.

Full responsive betekent dat het nieuws gemakkelijk te lezen is op smartphone, dus ook onderweg (maar niet achter het stuur).

MediaSpecs werd opgericht in februari 2008. Ondertussen is de database uitgegroeid tot een referentie voor mediaplanners, adverteerders en PR-bureaus. Sinds augustus 2010 brengt MediaSpecs ook dagelijks nieuwsartikels over de mediasector.

De database bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, technische info, redactionele kalenders en contactgegevens. Deze gebruiksvriendelijke zoekmachine wordt via een abonnementsformule gebruikt door diverse adverteerders en tal van media-, reclame- en PR-bureaus.

De gratis nieuwssite bericht dagelijks over de belangrijkste wijzigingen, gebeurtenissen en nieuwe initiatieven in de mediasector en is gemaakt op maat van professionals actief in media, marketing, advertising en PR. Maandelijks worden de belangrijkste artikels gebundeld in een overzichtelijke newsletter.

Het nieuwe design van de site is gemaakt in samenwerking met het Antwerpse GraphicsGrove (Eva Brarens).