Het Mechelse Hungry4More geeft het foodtruckgegeven een extra dimensie door er doorgedreven marketing aan toe te voegen. Het initiatief komt van drie Mechelaars. Oprichter van NewWorld Wim Voss startte de zaak samen met Yves Van Lent van SpicyMotion, een dochteronderneming van NewWorld, en collega Thomas Verschueren. “We hebben een jaar lang in alle stilte met foodtruck de Krok geëxperimenteerd. Vandaag zijn de meeste kinderziektes eruit gehaald”, aldus Thomas Verschueren.

Het idee is ontstaan vanuit de mobiele activatie, een specialisatie van SpicyMotion. Producten worden dan onder andere op events tot bij de consument gebracht. Op die manier wordt de klant meteen vertrouwd met de naam van het product en krijgt hij of zij de mogelijkheid om het te consumeren. “Heel wat voedingsklanten waren geïnteresseerd in die field-activatie, maar niet elk voedingsproduct leent zich daartoe”, legt Thomas Verschueren uit. “Maar ook al zijn die producten niet op zichzelf geschikt, dachten we, is het misschien wel mogelijk om ze in een bereiding naar voren te schuiven. En zo zijn we op een foodtruck uitgekomen.”

En niet één, maar meteen vijf foodtrucks zijn zo gelanceerd: Krok, Pasta, Sushi, Soups & Smoothies en Saté. “Voor elk van deze trucks wordt er gewerkt met een partner van A-producten. Voor twee van de vijf hebben we al zo’n partner gevonden. Bij de drie anderen bekijken we nog welke richting we met de truck willen uitgaan.” De foodtrucks worden zowel op corporate als private events ingezet. Zo zullen ze onder andere op festivals als Maanrock, Suikerrock en Dour verschijnen. “Maar de bedrijventerreinen vormen nu onze basisbezetting. We staan daar waar het kloppend hart is van de merken en de B2B-sector.” Van maandag tot vrijdag mogen de werknemers van de bedrijventerreinen Pegasus Park in Diegem, Excelsiorlaan in Zaventem en Mechelen-Noord de verschillende foodtrucks bij hen verwachten.

Het nieuwe bedrijf heeft meteen alle expertise en kennis in de sector in huis. “Met alle zusterondernemingen bij NewWorld kunnen wij heel snel op de bal spelen. Is er een bedrijf dat een foodtruck met zijn logo en merken wil? Dan kunnen wij heel snel iets aanleveren volgens de wens van de klant.” Een win-winsituatie voor beide partijen, klinkt het. “Wij kunnen zo met A-producten werken, en die producten worden door ons gepromoot wanneer we op A-locaties, zoals de festivals, komen.”