Meer dan 370 ondernemers namen woensdag in De Shop deel aan het event Made in Antwerpen Live, dat focuste op marketing. Het event was een schot in de roos.

Het marketingcongres ging van start met een verwelkoming door Gert Ysebaert, CEO van Mediahuis. Keynote speaker was Thorsten Strauss, faculty en marketing director van de Antwerp Management School die het had over verleden, heden en toekomst van marketing. Hij werd gevolgd door een aantal inspirerende voorbeelden van marketingsucces.

Alain Indria gaf inzicht in zijn groene filosofie die zelfs in de marketing van zijn bedrijf wordt doorgetrokken. Zijn gemberthee is wereldwijd een succes.

Luc Arnouts, chief commercial director van Port of Antwerp, gaf een uiteenzetting over de succesvolle B2B-marketing van de Antwerpse haven.

Na de pauze was het de beurt aan Hans Van de Venster, bestuurder en commercieel directeur van Manna Foods uit Schoten. De sauzen van zijn bedrijf zijn succesvol, ver over de landsgrenzen.

Jorik Rombouts, founder en director van Rombit Holding, legde de finesses uit van de positionering van verschillende merken in de markt. Hij leidt immers een holding die zes verschillende merken overkoepelt.

Jeroen Van Camp, manager bezorging en woordvoerder van Coolblue, sloot de rij. Hij focuste op klanttevredenheid, een prioriteit voor zijn bedrijf dat daarmee zijn omzet zag groeien tot 450 miljoen euro.

Daarna was het tijd voor het walking dinner met Antwerps lekkers, en er was volop gelegenheid tot netwerken. Was u er ook? Kijk dan snel of onze fotograaf Koen Fasseur u op de foto zette.