De Zweedse gezondheid- en hygiënespeler Essity gaat in zee met marketingbureau LUON. Tijdens een internationale pitch, waarbij creatieve marketingbureaus het consumentengedrag voor één van de producten van Essity moesten stimuleren, kon het Mechelse bureau overtuigen.

Het doel van de campagne voor Essity was om het merk bij jonge en ervaren ouders onder de aandacht te brengen door hen een helpende hand te bieden bij de alledaagse zorg voor hun gezin. LUON tekende daarvoor een doorgedreven contentstrategie uit. “We hebben een helder beeld van bestaande behoeften en attitudes gecreëerd in een natuurlijke context voor de klant. Dat werd dan creatief vertaald naar een aantrekkelijk verhaal dat vorm krijgt op een digitaal platform”, zegt Serge Van de Zande, managing partner van LUON. “Of ouders nu zoeken naar een manier om chocoladevlekken te verwijderen, of zich afvragen of het normaal is dat hun kind nog niet zindelijk is, het platform biedt op elke vraag een antwoord met een passende inhoud en toon.”

Het echte werk

LUON overtuigde Essity op die manier zowel op strategisch als creatief vlak. Nu is het Mechelse marketingbureau volop bezig met de vertaling van de strategie naar een digitaal platform. Dat zal volledig kaderen binnen Essity’s ambitie om zich meer op e-CRM en e-commerce te richten. Begin 2018 zal het platform in Frankrijk live gaan, waarna een verdere uitrol naar andere Europese landen en Rusland volgt.

Luon is gespecialiseerd in customer relationship marketing. Via slimme campagnes en programma’s bouwt het bureau dialogen, langdurige ervaringen en rendabele relaties tussen merken en hun doelgroep. Luon werkt onder meer ook voor Unilever, Midas, Sony, Educam, Tech Data, Eni, Alken-Maes, Worldline, Mondelez, Continental en Ello Mobile.