leenbakkerMeubel- en interieurketen Leen Bakker, die ook een winkel heeft in Mechelen, introduceert een nieuw winkelconcept in al zijn woonwinkels en op zijn website. Vanaf volgende week zullen alle 62 Belgische vestigingen een complete metamorfose ondergaan. Leen Bakker speelt met het nieuwe concept in op de wens van de klant die – in een wereld waar alles online verkrijgbaar is – extra inspiratie, beleving en service verwacht van de fysieke winkels.

Leen Bakker wil meer sfeer bieden en de beleving tijdens het winkelen centraal stellen. Met hout-look vloeren en mooi gepresenteerde producten wil de winkelketen inspireren op woongebied. Ook een nieuw logo maakt deel uit van het nieuwe concept. Na meer dan 15 jaar wordt het bekende rood-blauwe logo met uitroepteken vervangen door een fris en eigentijds fuchsia huis met daarin de naam Leen Bakker. De oude pay-off mooi wonen hoeft niet duur te zijn maakt plaats voor óók Leen Bakker om te benadrukken dat Leen Bakker niet alleen aandacht besteedt aan kwaliteit en scherpe prijzen maar óók klantgericht, eigentijds, verrassend en snel is.

Naast de vaste meubelcollectie worden doorlopend verrassende items geïntroduceerd die inspelen op trends. Zo werden nieuwe gamma’s toegevoegd aan het assortiment, waaronder Scandinavisch fris en een zwart-wit reeks. Er komen ook meer mogelijkheden tot maatwerk. Een eerste nieuwigheid is UMIX, een eigen merk met banken, kuipstoeltjes en boxsprings, waarbij klanten zelf hun opstelling, stof en kleur bepalen. Ook nieuw zijn de stock kasten, waarbij je in drie stappen je ideale kast kan samenstellen. In het najaar zullen klanten ook karpetten en spiegels op maat kunnen bestellen.

Leen Bakker zal in zijn concept óók de diverse services onder de aandacht brengen: de bezorgservice, levering uit voorraad en gratis confectie voor gordijnen. Bovendien is er binnenkort op leenbakker.be een digitale opmeet-optie voor gordijnen. Daarnaast zijn de winkelmedewerkers getraind in meer een-op-een-contact. Alles wordt in het werk gesteld om de winkelervaring zowel online als offline naar een hoger niveau te brengen, terwijl de lage prijzen steeds gegarandeerd blijven.