La Maison VictorHet online modehuis La Maison Victor van Sanoma dat eind 2013 werd gelanceerd, is een schot in de roos. Met 70.000 nieuwsbrieven, 7.000 Facebookfans, 1.400 Pinterestvolgers en de afgelopen maand 58.000 unieke bezoekers van de site, en daarnaast nog eens een printoplage van 40.000, is de Mechelse start-up een succes.

La Maison Victor is een DIY-label dat inspeelt op de trend om zelf kleding en accessoires te maken. Het biedt zowel in print als online naaipatronen aan van Belgische topontwerpers en stap-voor-stap instructievideo’s. La Maison Victor was ook de inspiratie voor de oprichting van een hele reeks online naaiclubs.

Christine Festjens, Business Director bij Sanoma, verklaart het succes: “Mensen ontmoeten elkaar vandaag ook online en delen hun ervaringen, patronen en creaties massaal via sociale media. La Maison Victor kiest resoluut voor een moderne insteek, waarbij online de rode draad vormt. Niet alleen kan iedereen via een digitaal platform aan de slag met kwalitatieve en trendy patronen en stap-voor-stap-video’s. Via La Maison Victor kunnen de leden van de community elkaar vinden en inspireren.”

Omdat persoonlijk contact toch ook een grote waarde heeft, organiseert La Maison Victor op 20 en 21 september in de Ethias Arena in Hasselt de eerste DIY Fashion Fair.