Joker geeft ’s avonds online reisadvies

Jeroen Vincken, commercieel directeur Joker.

Jeroen Vincken, commercieel directeur Joker.

Met de Joker Night Service opent reisorganisatie Joker, met hoofdkantoor in Mechelen, nog tot 19 januari ’s avonds haar deuren. Niet fysiek, maar online, waar surfers met reisplannen na 19 uur geholpen worden door een team reisexperten.

De reisorganisatie geeft tot 22.30 uur online advies aan drukbezette mensen die pas na de werkdag op zoek kunnen naar een concrete invulling van hun vakantieplannen.

Jeroen Vincken, commercieel directeur bij Joker: “We zien op onze website een piek in het aantal bezoekers tussen 19 uur en 22 uur, wanneer onze kantoren normaal gezien gesloten zijn. Ook bij onze online infoaanvragen stellen we dezelfde stijging vast. Door onze medewerkers op die late uren te laten chatten met de gebruikers van onze website, kunnen we hen live én persoonlijk reisadvies geven. En dit op een moment dat zij dit het nuttigst vinden: als de werkdag voorbij is en de afwas gedaan.”

Reizigers kunnen bij de Joker Night Service terecht voor advies over reisroutes en –formules, ze kunnen vliegticketprijzen aanvragen, een huurwagen of hotel reserveren: alles waarvoor je een reiskantoor zou binnenstappen, maar waar je ’s avonds de kans niet toe krijgt. Jeroen Vincken: “Uit onze eerste evaluaties blijkt dat we de vragen die bij de Joker Night Service toekwamen, in eerste instantie scherper moesten krijgen. Als je het profiel van de reiziger goed in kaart brengt zoals onze reisexperts dat doen, klinkt de uiteindelijke vraag meestal anders. En laat het nu net dát zijn wat online prijsvergelijkers niet kunnen: een gebruiker de juiste vraag laten stellen. Dan mag het je niet verbazen als je geen juist antwoord krijgt.”

IsoldeHet succes van de Joker Night Service ligt in lijn met de gedragsverandering die Joker sinds de start van de vroegboekperiode begin januari waarneemt binnen de reizigerscommunity. Joker lanceerde toen een campagne, o.a. via een online film met drumster Isolde Lasoen, waarin de touroperator onthult dat het goedkoopste vliegticket meestal niet online staat, maar op de computer van de reisexpert. Die boodschap blijkt aan te komen nu Joker haar offerte-aanvragen aanzienlijk ziet stijgen tegenover dezelfde vroegboekperiode vorig jaar.

Voor mensen die een prijsvergelijkende studie willen maken van het ruime online-aanbod aan voordelige vliegtickets, biedt Joker een tutorial aan die je doorheen de mazen van de e-commerce leidt. 8 tips leiden online-zoekers naar het goedkoopste vliegticket. De visueel sterk vormgegeven tutorial vind je hier.