OkumaDe recente samenwerking tussen RoboJob, de Belgische marktleider in het automatisch beladen en ontladen van CNC-machines uit Heist-op-den-Berg, en machinebouwer Okuma heeft in Australië tot een eerste verkoop geleid.

RoboJob startte dit jaar op in Australië en Nieuw-Zeeland, waar het een akkoord bereikte met het Japanse Okuma dat wereldwijd een toonaangevend bedrijf is in de productie, verkoop en service van hoogproductieve CNC machines, automatisatie en ondersteunende diensten.
De overeenkomst houdt in dat Okuma de standaard automatisatie-oplossingen van RoboJob verkoopt, installeert en ondersteunt in Australië en Nieuw-Zeeland. Okuma verkoopt daar dus de RoboJob Turn- en Mill-Assist Series. Dit zijn geïntegreerde oplossingen die draai- en freesmachines automatiseren.

Slechts enkele maanden nadat de samenwerking werd geofficialiseerd, is Okuma er al in geslaagd een eerste Turn-Assist te verkopen. De Australische vestiging van het Japanse topmerk zal ook zelf de installatie uitvoeren. “We hebben het Service Team van Okuma gecertificeerd, nadat hun technische mensen een uitgebreide opleiding volgden bij RoboJob”, licht Helmut De Roovere toe. De zaakvoerder van RoboJob is er dan ook van overtuigd dat alles vlotjes zal verlopen.

Phil Hayes, Managing Director van Okuma Australia, ziet in deze eerste verkoop de start van een hele reeks. “Dit bevestigt onze overtuiging dat er ook hier een snel groeiende vraag is naar automatisering van de productie van kleine en middelgrote onderdelen. Onze klant zag ook snel in hoe flexibel de Turn-Assist wel is. RoboJob heeft er namelijk voor gezorgd dat de programmering slechts in enkele minuten kan worden uitgevoerd, waardoor het ook makkelijk is om van de ene opdracht naar de andere over te schakelen. Sinds we ook een Turn-Assist hebben geïnstalleerd in onze eigen showroom, is het nog makkelijker om onze klanten te overtuigen van de kwaliteiten van deze flexibele, compacte oplossing.”

“De kop is eraf”, besluit De Roovere met een oude Nederlandstalige uitdrukking, “nu dus ook in Australië. We zijn er met zijn allen klaar voor om ook in 2015 onze klanten verder van dienst te zijn, ongeacht waar ze zich bevinden.”