tormansHet Geelse detacheringsbedrijf voor technische profielen Tormans heeft fors geïnvesteerd in zijn online aanwezigheid, meer bepaald in een nieuwe website en de communicatie hier rond. En die investering heeft geloond, want in vergelijking met de maand april was september met bijna 5.500 unieke bezoekers goed voor een stijging van 52%. De verschuiving van hoe men surft naar de site is eveneens opmerkelijk: het aantal bezoekers via mobile stijgt van 16% naar 32,4%.

Marlies Hannes, internetverantwoordelijke bij Tormans Group: “We zijn in het voorjaar gaan samenzitten met het Hasseltse communicatiebureau RCA Group omdat we echt wilden inzetten op een stijging van de eerste communicatie via internet. We zijn ervan overtuigd dat het enorme aantal vacatures op onze site voor heel wat werkzoekenden interessant is. Op basis hiervan werd er een communicatieplan uitgewerkt dat duidelijk zijn vruchten afwerpt.”

Via het surfgedrag van webbezoekers heeft RCA Group de online communicatie van Tormans Group kunnen bijsturen. Sandra Vandoren, RCA Group: “We monitoren het surfgedrag op de verschillende webpagina’s, checken via welke zoekwoorden de surfer de eerste link legt en gaan na via welke kanalen de geïnteresseerden op zoek gaan naar vacatures. Op basis hiervan kunnen we onze communicatie bijsturen. Natuurlijk is het ook belangrijk dat er voldoende content aanwezig is op de site, maar daaraan heeft Tormans Group duidelijk geen gebrek.”

Eddy Laeremans van Tormans Group vult aan: “We zien dit ook in het gebruikerstype: van de bijna 5.500 unieke bezoekers bezochten meer dan 2.000 surfers onze website al eens eerder. Solliciteren via onze website is trouwens slechts de eerste stap: er volgt een telefonische screening van de kandidaat en nadien een uitgebreid sollicitatiegesprek in een van onze 4 kantoren. Op basis daarvan stellen we een vertrouwelijk rapport op dat wordt aangevuld met kwalitatieve referenties”.

Dit jaar vonden al meer dan 140 nieuwe medewerkers de weg naar Tormans Group.