Duvel Moortgat levert Marketeer van het Jaar

LagaeAnouk Lagae, chief marketing officer van brouwerij Duvel Moortgat uit Breendonk, is uitgeroepen tot Nederlandstalige Marketeer van het Jaar. Aan Franstalige kant was de titel voor David Sempels, directeur marketing Benelux van brouwerij AB InBev.

Anouk Lagae haalde het van Sabien Dejonckheere (Lotus Bakeries), Lies Eeckman (tot september bij Brouwerij Alken-Maes), Tamara De Bruecker (De Lijn) en Matthias Kympers (Lidl Belgium). De verkiezing werd georganiseerd door marketingorganisatie Stima en de tijdschriften Trends/Tendences.

De winnares werkt ruim drie jaar voor Duvel Moortgat. Ze begon haar carrière in 1998 als Group Brand Manager van Unilever en stapte na drie jaar over naar Coca Cola, waar ze echtereenvolgens diverse functies bekleedde: Senior Brand ManagerCoke Light/Coca Cola, Group Brand Manager Youth Brands-Sprite, Dr. Pepper, Lilt (in Londen), Marketing Manager Waters, Teas, Innovation (in Sydney Australië), European Marketing Director – Innovation Still Beverages (in Londen) en Incubator Director North West Europe.

In 2012 volgde Anouk Lagae Johan Van Dyck op die Duvel Moortgat verliet. Ook Van Dyck werd tijdens zijn periode bij Duvel Moortgat trouwens uitgeroepen tot Marketeer van het Jaar, in 2010.

Volgens Anouk Lagae was marketing nog nooit zo belangrijk. “Marketing is overal, en iedereen is marketeer. Zowel de aankoper als de brouwer en de boekhouder. Alle medewerkers dragen bij tot de reputatie van de onderneming en de manier waarop ze resultaten behaalt. Je kunt de waarheid niet meer verbergen. Eén muisklik en je wordt afgestraft. Het marketingmodel is omgekeerd. We moeten dat begrijpen en erop inspelen. Mensen vertrouwen veel meer wat andere mensen zeggen over je merk.”