HEIST-OP-DEN-BERG/MECHELEN – Golden Mountain heeft een nieuwe drank in zijn assortiment. Naast de Golden Mountain Original biedt de zaak uit Heist-op-den-Berg nu ook een Raspberry-variant aan. De alcoholische dranken weten bovendien steeds meer horecazaken te bekoren, zoals Resto Martinique in Mechelen en Zozoï Restaurante in het Spaanse Marbella.

Zaakvoerders Filip von Arx en Maarten Serneels stelden vorig jaar vast dat moonshine, een alcoholische drank met extracten, kruiden en botanicals, amper verkrijgbaar was in België. Ze besloten zelf in actie te schieten en lanceerden de Golden Mountain Original. Vandaag is met de Golden Mountain Raspberry een tweede smaak verkrijgbaar.

“Onze originele, gouden versie is een stevige drank met 40 procent alcohol. Met de zomer in aantocht wilden we een lichtere variant maken die tevens een zomers gevoel oproept. Het resultaat is de Golden Mountain Raspberry met 21 procent alcohol en gebaseerd op rood fruit”, zegt Maarten Serneels.

“De kracht van een moonshine is dat iedereen het kan drinken zoals men het wil. Niet alleen puur, maar ook in een cocktail komen ze volledig tot hun recht. Met deze fruitige versie raden we een mix met een frisse Tonic Hibiscus aan.”

Snelle uitrol tot in Spanje

Intussen zijn er al een 16-tal groothandels die de moonshines van Golden Mountain verdelen. Daarnaast staan ze bij een 17-tal horecazaken op de kaart, waaronder Famouz in Knokke-Heist en Resto Martinique in het stadion van KV Mechelen. Zopas kan het bedrijf ook Zozoï Restaurante in het Spaanse Marbella tot haar klanten rekenen.

“Dat geeft heel wat voldoening. Het betekent niet alleen meer zichtbaarheid voor ons merk, maar het is ook een teken dat we kwaliteit bieden. Het zijn namelijk niet de minste zaken die voor onze dranken kiezen, maar stuk voor stuk sterke referenties.”