Tijdens het Luxemburgse e-logisticsevent DeliverOne werd het platform Deliver in Europe boven het doopvont gehouden. DPD werd er door de 200 aanwezige e-tailers beloond met 3 awards: een Sustainability, Customer Experience en Cool Vendor award.

Het platform, dat werd opgericht met de steun van Europese Commissie, maakt het voor een e-tailer inzichtelijk welke logistieke partner het best beantwoordt aan zijn verwachtingen in functie van het pakket, de afhandeling en suply chain technologie. Tijdens de drukke eindejaarsperiode wanneer de pakketvolumes met de helft toenemen, kunnen e-tailers een snel overzicht bekomen van welke pakketleveranciers voor hen het interessantst zijn.

DPD is uiteraard blij met de drie awards. “Voor DPD Group betekenen deze awards een nieuwe stap in de erkenning als referentiepartner in de internationale e-commerce”, reageert Silvio Mestdagh, CEO bij DPD België.

“Uit onze contacten met spelers zoals Adidas, Cdiscount en Alibaba blijkt dat het merendeel van deze bedrijven op zoek zijn naar oplossingen om hun klanten de keuze te geven om het pakket op verschillende adressen te laten afleveren. De klant verwacht van zijn kant een verwittiging over het tijdstip van levering, en de flexibiliteit om ook ’s avonds of tijdens het weekend het pakket in ontvangst te kunnen nemen. Met onze last mile oplossingen, Predict en Pickup, zijn we momenteel als beste geplaatst om aan die verwachtingen te beantwoorden. DPD België stelt alles in het werk om ook tijdens de drukke periode tussen nu en half januari onze klanten en de eindklant zo goed en snel mogelijk te helpen.”