Deutsche Post DHL Group, wereldleider in logistiek, wil al zijn logistiek gerelateerde uitstoot tot nul reduceren tegen het jaar 2050. Met deze ambitieuze doelstelling wil het bedrijf een substantiële bijdrage leveren aan het beperken van de opwarming van de aarde tot ruim onder twee graden Celsius.

Deutsche Post DHL Group wil marktleider worden in groene logistiek en gaat zijn portfolio met groene producten en diensten uitbreiden om klanten te helpen bij het bereiken van hun eigen klimaatdoelstellingen. “De beslissingen die we vandaag nemen, bepalen het leefklimaat van onze kinderen over 30 jaar”, zegt Frank Appel, CEO van Deutsche Post DHL Group.

De klimaatdoelstelling voor emissievrije logistiek in 2050 geldt zowel voor de eigen activiteiten van de onderneming als voor onderaannemers. De missie wordt ondersteund door vier tussentijdse mijlpalen die bereikt moeten zijn in het jaar 2025, als onderdeel van het GoGreen milieuprogramma van de Groep.

Wereldwijd zal het bedrijf de CO2 efficiëntie van de eigen activiteiten en die van onderaannemers vergroten met 50% ten opzichte van 2007. Op lokaal niveau richt de groep zich op het verbeteren van de woon- en leefomgeving van mensen door het aanbieden van schone vervoersoplossingen. Deutsche Post DHL Group gaat voor 70% van de eigen activiteiten met schone pick-up- en leveringsoplossingen werken, bijvoorbeeld met fietsen en elektrische voertuigen.

Meer dan 50% van de verkochte diensten zal bestaan uit groene oplossingen, waardoor de supply chain van klanten groener wordt. De Groep gaat tevens 80% van de werknemers opleiden en certificeren als GoGreen specialisten en hen actief betrekken bij de milieu- en klimaatbeschermingsactiviteiten. Daarnaast is Deutsche Post DHL Group van plan om samen met zijn partners elk jaar één miljoen bomen te planten.