Tomek Joos en Heidi Didden van Wolters Kluwer met de awards.

In Willebroek is Wolters Kluwer bij de uitreiking van de Cuckoo Awards tweemaal in de prijzen gevallen. De awards gaan uit van de Belgian Direct Marketing Association en zijn weggelegd voor de beste direct marketingcampagnes van het jaar. Met de survivalgids won het Mechelse bedrijf respectievelijk brons en zilver voor beste contentcampagne en meest creatieve design.

Kluwer Learning biedt meer dan 1.500 opleidingen aan professionals. Het brede aanbod overzichtelijk bij de doelgroep presenteren, vormt dan een hele uitdaging. Het Gentse contentadvertisingbureau The Fat Lady nam die uitdaging op zich. “Het resultaat is een kleine, handige en aantrekkelijke gids die twintig survivaltips voor op de werkvloer bevat”, licht Claudia Smeuninx, e-commerce en marketing manager bij Kluwers Learning, toe. “Elke tip vertrekt vanuit een concreet probleem, waardoor iedereen makkelijk kan uitmaken welk type opleiding interessant is. Wie meer wil weten, wordt doorverwezen naar het complete online aanbod van onze opleidingen.” De boekjes werden naar meer dan 28.000 professionals gestuurd.

De reacties op de gids waren positief, maar nog belangrijker is dat de communicatie resulteerde in een significante stijging van 23 procent van het aantal inschrijvingen voor de cursussen rond personal skills. Dat de campagne nu ook met twee awards wordt beloond, is de kers op de taart. “De survivalgidscampagne was bovendien een goed voorbeeld van onze multichannelaanpak. We hebben de survivalgids niet alleen met de post verspreid, maar ook per e-mail, via onze website, in blogposts en via social media”, besluit Claudia Smeuninx.

Ook GMAN, met vestigingen in Zemst en Mechelen, ging met een prijs aan de haal. Met de campagne GMAN helps you to find your next car, haalde de Opel-dealer brons voor meest effectieve traffic awareness. De campagne, uitgewerkt door Dallas Antwerp, verhoogde de online aanwezigheid van GMAN aanzienlijk.