It’s Showtime!, de coproductie van het Mechelse productiehuis Koeken Troef!, één en Telenet, is te bekijken vanaf 8 juni. De opnames van de humoristische fictiereeks startten in juli vorig jaar. Onder meer Stijn Steyaert, Ella-June Henrard, Tom Audenaert, Kevin Bellemans, Lies Pauwels, Thomas De Smet en Bart De Pauw van Koeken Troef! zelf spelen er in mee.

Elke distributeur moet volgens de investeringsplicht uit het Vlaamse Mediadecreet jaarlijks 1,3 euro per Vlaamse televisieabonnee investeren in lokale audiovisuele producties. Sinds afgelopen jaar kiest Telenet voor een bijdrage in de vorm van coproducties. “Als Vlaamse distributeur willen we meewerken aan het behoud van het huidige niveau van Vlaamse producties. We hebben dan ook niet getwijfeld om in deze nieuwe reeks van Bart De Pauw te investeren”, aldus Jeroen Bronselaer, senior VP Residential Marketing bij Telenet. It’s Showtime! wordt uitgezonden via Play en Play More, de betaaldiensten van het Mechelse telecommunicatiebedrijf. Begin 2018 wordt de reeks uitgezonden op één.

It’s showtime! vertelt het verhaal van Kenny, een jongeman van 22 die het koste wat het kost wil maken in de showbizzwereld, al heeft hij erg weinig talent. “Het gaat over gewone mensen die graag een verschil willen maken in hun aardse leven. Het is een lieve, warme reeks vol bizarre maar aimabele personages waar de kijker hopelijk heel hard voor zal supporteren”, aldus bezieler, scenarist en acteur Bart De Pauw.

Dit jaar investeert Telenet nog in Black-out van productiehuis jonnydepony voor VRT, Gina & Chantal van Sylvester Productions voor MEDIALAAN en Callboys II van FBO voor SBS. Vorig jaar konden ook Over Water van VRT, Spitsbroers II van MEDIALAAN en de eerste reeks van Callboys van SBS op de steun van Telenet rekenen.