concepttoscreen2Jaarlijks wordt in het Franse Cannes de award voor beste bedrijfsfilm uitgereikt op de Cannes Corporate Media & TV Awards. Het internationale festival is aan de zevende editie toe en krijgt dit jaar een Belgisch tintje. Het Mechelse productiehuis Concept to Screen wordt op 13 oktober namelijk gelauwerd in de categorie ‘Corporate Image Films’ voor haar bedrijfsfilm over de Willy Naessens Group. Dan komt Concept to Screen ook te weten of het een gouden of zilveren dolfijn in de wacht sleept.

De bedrijfsfilm over de Willy Naessens Group is een staaltje van ijzersterke creativiteit. Terwijl de meeste corporate films van Concept to Screen animatie in beeld bevatten, werd de werkwijze nu volledig omgedraaid. De animatie vormde ditmaal de basis en werd aangevuld met beelden. De persoonlijke touch, creatieve animaties en hoge afwerkingsgraad zorgden voor een welbedacht en origineel resultaat dat niet ontglipte aan de ogen van een internationale jury. Professionals uit de film- en communicatiewereld kozen de corporate film over de Willy Naessens Group uit zowat 1.000 bedrijfsfilms van over heel de wereld.

Voor Maarten en zijn zus Sara Helsen uit Berlaar, oprichters van Concept to Screen, betekent deze award een grote erkenning voor hun productiehuis met vestiging in Mechelen. Maarten Helsen: “Ik ben eens gaan kijken naar de vorige edities en daar blijkt dat grote agencies van New York, Parijs, van over gans de wereld daar allemaal aanwezig zijn. En het doet wel iets om daar te mogen tussen staan als Berlaars/Mechels bedrijf.”

Concept to Screen bestaat nu 7 jaar. Als creative director schrijft Maarten Helsen de scenario’s, doet de regie tijdens de productie en volgt samen met een monteur de postproductie op. Sara Helsen komt uit de commerciële wereld en neemt de functie van creative producer op. Daarnaast verzorgt zij de commerciële leiding en financiën. Productiehuis Concept to Screen werkt naast de Willy Naessens Group ook voor onder meer Bel’Orta en Van Hool.

De zevende Cannes Corporate Media & TV Awards gaan door op 12 en 13 oktober. Het festival wil de aandacht vestigen op de groeiende audiovisuele communicatie markt.