Cardoen verkoopt ook online auto’s

CardoenLierAutosupermarkt Cardoen verkoopt nu ook online. Cardoen heeft de eerste Belgische webshop voor auto’s gelanceerd. Hiermee wil Cardoen de dienstverlening nog verbeteren. Het bedrijf hoopt dat nog meer nieuwe klanten via de webshop de weg naar Cardoen zullen vinden.

In de webshop verkoopt Cardoen alle auto’s van de 25 verschillende merken die de groep in stock heeft. In de virtuele showroom staan meer dan duizend wagens (vooral nieuwe maar ook jonge tweedehandswagens).

Cardoen is hiermee een goed voorbeeld van de combinatie van online verkoop en klassieke verkoop in een toonzaal. De website van Cardoen ontvangt jaarlijks 1,2 miljoen bezoekers. Maandelijks kiezen 80 klanten ervoor om via de site een wagen te reserveren. Ze nemen er een optie op een wagen en komen naar de toonzaal om de wagen te bekijken en/of er een proefrit mee te maken. Vanaf nu kan een klant ook online kopen en betalen, waardoor de wagen nog sneller kan worden geleverd.

Ivo Willems, Commercieel Directeur van de autosupermarktketen: “We verwachten dat vooral de populaire modellen goed zullen verkopen. Iedereen weet wat je kan verwachten van een splinternieuwe Skoda Fabia of een Citroën C3. De stap om zulke wagens online te kopen, is dan ook gemakkelijk gezet.” Cardoen garandeert in zijn internetwinkel zoals steeds de laagste prijs.

De Antwerpse vestigingen van het bedrijf bevinden zich op de Boomsesteenweg en in Lier.