In 2016 werden maar liefst 40.227 BMW’s ingeschreven in België. En dat zorgt voor blije gezichten in de hoofdzetel van BMW Group Belux in Bornem, want het brengt het Duitse merk op nummer één in het segment van premium wagens in België. In het algemene overzicht van inschrijvingen vervolledigt BMW de top drie. In vergelijking met vorig jaar werd er een stijging van 8 procent genoteerd. Dat zorgt ervoor dat BMW niet minder dan 7,5 procent marktaandeel haalt. MINI ziet de inschrijvingen met maar liefst 27 procent toenemen tot 7.480. BMW Motorrad verstevigt zijn leiderspositie bij de motoren met meer dan 500 cc en staat op een algemene tweede plaats.

Volgens BMW Group Belux is dit resultaat te danken aan een uitstekend dealersnetwerk en aan een steeds breder gamma van wagens, zowel voor zakelijke vloten als particulier. Naast de echte fans van het BMW rijplezier heeft BMW een cliënteel kunnen aanspreken dat een hoogwaardige kwaliteit wil combineren met een kleine ecologische voetafdruk – een proces dat zijn ingang vindt in het in 2007 gestarte BMW EfficentDynamics-programma. BMW ConnectedDrive zorgt met zijn hoogwaardige connectiviteit voor de perfecte invulling van de consumentennoden om permanent in verbinding te staan met de buitenwereld. Bovendien biedt het gamma van BMW ook meer en meer elektrische alternatieven aan. Met een aanbod van zeven modellen variërend van de volledig elektrische BMW i3 tot de BMW 740e iPerformance plug-in hybride wordt het gamma steeds breder.

Met haar drie merken BMW, MINI en Rolls-Royce is de BMW Group wereldwijd de nummer één als producent van premium automobielen en motorfietsen en premium financiële en mobiliteitsdiensten. Verspreid over 30 productie- en montagevestigingen in 14 landen stelt het 122.244 mensen tewerk. Via haar globale distributienetwerk is het concern vertegenwoordigd in meer dan 140 landen. Het Autosalon in Brussel is binnenkort de plaats voor de presentatie en Europese lancering van de zevende generatie van de BMW 5 reeks.