BMWBMW heeft een succesjaar achter de rug. Het automerk eindigde 2015 als leider van het premium segment en staat op de tweede (Luxemburg) en derde (België) plaats in het algemeen overzicht op basis van de inschrijvingen.

BMW blijft niet alleen leider in het segment, maar neemt ook de leiding in het algemeen klassement in beide markten op basis van de inschrijvingen van januari 2016. BMW Motorrad wordt eveneens het meest ingeschreven motormerk in de eerste maand van dit nieuwe jaar.

“Wij danken dit uitzonderlijk resultaat aan een gamma dat een steeds groeiend publiek kan verleiden”, zegt Jean-Philippe Parain, President en CEO van BMW Group Belux met maatschappelijke zetel in Bornem. “De BMW 2 Reeks Active Tourer en BMW 2 Reeks Gran Tourer brengen ons 70% nieuwe klanten, maar toch is het het geheel van ons gamma dat een groot succes kent bij zowel de professionele als de particuliere klanten.”

BMW Motorrad kent ook een sterke groei. Het merk eindigde 2015 op een mooie tweede plaats qua inschrijvingen, met een gamma dat enkel focust op het >500 cc segment.

Ook voor het merk MINI belooft het een goed jaar te worden met onder meer de lancering van de MINI Cabrio. Het merk kende al een sterke groei in 2015 en heeft het Autosalon van Brussel en het Luxemburgse Autofestival ook positief beëindigd.