BORNEM – Art that moves powered by Flagey and BMW, en Make-A-Wish® Belgium zijn de twee nieuwe, institutionele partners van BMW Group Belux die het actieve beleid van het bedrijf inzake maatschappelijk verantwoord ondernemen bevestigen.

BMW Belux kijkt tevreden terug op 10 jaar samenwerking met Bozar maar wil voortaan zijn culturele activiteiten uitbreiden via een instelling die niet alleen in heel België, maar ook in Luxemburg cultuur aanbiedt.

Daarom werd gekozen voor Art that moves powered by Flagey and BMW, een programma met culturele activiteiten dat mensen in beide landen tegemoet zal komen. “Het biedt een breed gamma van activiteiten aan, variërend van muziek tot theater, mode tot cinema, fotografie tot dans en literatuur. Dankzij de verschillende locaties krijgen de genodigden van BMW de kans om ook dicht bij huis het cultureel aanbod van Flagey te ontdekken”, zegt dr. Peter Henrich, voorzitter en CEO van BMW Group Belux.

Het Duitse premiummerk gaat de samenwerking met Flagey aan voor een hernieuwbare periode van drie jaar. Gilles Ledure, algemeen directeur van Flagey: “We zijn vereerd met de steun van BMW Belux. We hebben er alle vertrouwen in dat we samen een gevarieerd aanbod van culturele evenementen kunnen aanbieden waarmee we publiek uit het hele land zullen aantrekken.”

Make-A-Wish

BMW Belux ondersteunt ook al jaren verschillende liefdadigheidsorganisaties. Nu heeft de groep besloten om zich vanaf 2018 te concentreren op één organisatie: Make-A-Wish® Belgium. Deze organisatie helpt om de droom van zieke kinderen waar te maken. Marketingdirecteur Stefan De Smet: “Make-A-Wish was voor ons een logische keuze, aangezien het kinderen zijn die bouwen aan de toekomst. Er is niets mooier dan kinderen met een levensbedreigende ziekte te helpen om hun droom te realiseren.”